Vart tror du bröllopsresan går?

Jag är ingen royalist. Inte republikan heller för den delen. Jag har onödigt svårt för överhet i alla dess former.

Men jag älskar att resa!

Jag kan därför inte låta bli att fundera på vart de nygifta ska bege sig i sommar. Aftonbladet spekulerar vilt.

Och det betyder ju att de faktiskt inte vet! Snyggt jobbat av de tu som så här långt alltså lyckas hålla sig undan media. Hoppas de får många sådana dagar ifred. (Jag har i vart fall inget behov av ständiga uppdateringar var de befinner sig.) I sinom tid får vi säkert veta ändå. Förmodligen mer än vi önskar.

Nåväl. Låt mig spekulera lite. Jag tror att de reser jorden runt. Med minst ett stopp i Söderhavet. För att hitta något tillräckligt lyxigt där tror jag att de trots allt undviker ett charmigt land som Samoa och istället söker sig till  Franska polynesien och där kanske Bora Bora.

Bilden är inte min egen, utan den är länkad ifrån Brisbanetimes. Jag har tyvärr aldrig varit där. (På Bora Bora alltså, i Söderhavet har jag varit två gånger.)

Vart tror du att deras resa går?

På tal om kungligheter såg jag denna souvenir i Stockholm i torsdags. Notera hur kungen har glorian på sned.

kungen med glorian på sned

Lämna en kommentar

Filed under media, resor

Kommentera

