Det här med fotografi. Bilder som kompletterar varandra. Vad tycker du?

I förrgår visade jag fyra bilder och frågade vilken ni tyckte var bäst. Min tanke var att de var ungefär lika bra alla fyra, men att de kompletterade varandra som sommarbilder från Karlshamn. Så här i efterhand ser jag att jag kanske inte lyckades så bra med mitt uppsåt, ett par av bilderna visar allt för mycket samma sak. Så jag avstår ifrån att återpublicera dem.

Istället kommer här tre bilder från igår. Tycker du att de kompletterar varandra bra som sommarbilder från Karlshamn?

Sommarbild från Karlshamn

Sommarbild från Karlshamn

Sommarbild från Karlshamn

16 kommentarer

Filed under fotografi

16 responses to “Det här med fotografi. Bilder som kompletterar varandra. Vad tycker du?

  1. sarahmara

    Jag tycker dom verkligen kompletterade varandra jättebra!!! Men om du vill ha en röd tråd mellan dom…det hittade jag ingen, men det kan ju vara sommar!!=) kramizar

  2. imsy

    Jag ser den röda tråden – vatten. När jag förstorar skärmen ser jag en större båt i bakgrunden. Då förstår jag att det är ett större vatten. Troligen havet.Fast jag vet ju förstås att Karlshamn ligger vid havet.

    • Inger

      Jag kom på det efteråt att havet är med på alla bilderna. Och då kanske de inte kompletterar varandra så bra i alla fall?

  3. Trollan

    Jag såg vatten som den röda tråden. Jag gillade min röda tråd faktiskt, fast jag är också vattentokig :)

  4. Tant Otto

    Havet är den röda tråden som håller samman denna triss!!Vacker bild på fågeln som vilar sig på snöret,,,ja menar tampen!!!

  5. Ja, det tycker jag. Jättefina härliga sommarbilder som får mig att längta ännu mer till landet imorgon. Gillar speciellt bilden på den lilla pippin. Och tack så mycket för din röst! Ha en bäst midsommar! :)

  6. sarahmara

    Var ju tvungen att titta in och se om du hade någon röd tråd…Klockren röd tråd!!! Sommar i Karlshamn, enkelt och passande!, du är finurlig och påhittig du!!! Och sommar, det visar du verkligen på bilderna, man vill bara dit när man ser dom=)..Nu vill jag önska dig en superbra midsommar, och hoppas på att få se något klurigt med midsommar och foton… kramizar på dig!!!

    • Inger

      Jag har faktiskt ett midsommarinlägg på gång. Får se om jag får tid att sitta vid datorn senare ikväll… Glad Midsommar! :)

  7. Tummelunsen

    Glad Midsommar med mycket sol & värme!Kramar / Rozie

  8. Agnetha

    Fina bilder !BS Tack !Hoppas ni också får en härlig midsommar !Kram

Kommentera

