Tårar smakar salt. Som havet. Har du tänkt på det?

För någon timme sedan bråkade mina två små vid datorn. Jag satt ute på altanen så jag vet inte riktigt vad det rörde sig om. Ut kom sexåringen och deklarerade att han nu tänkte vara ute. Kvar på skrivbordet satt fyraåringen och grät. Otröstlig.

Tårar rann ner för kinderna. Han sträckte ut tungan för att smaka på en.

– ”Tårar smakar salt”, sa jag. Och sedan:

– ”Som havet. Har du tänkt på det?”

Han nickade eftertänksamt till svar. Tröstad av denna tanken.

(Bilden är ifrån i höstas.)

tårar på barnakind

Har du tänkt på det? Att tårar smakar som havet?

3 kommentarer

Filed under barn

3 responses to “Tårar smakar salt. Som havet. Har du tänkt på det?

  1. *Ninaa*

    Visst är de salta tårarna..kanske lyckotårar är sötare =)Så gullig han är..och vilka fina ögon..

  2. Zmilla

    Åhh det här gillar jag…Snorkråkorna brukar min brorsdotter äta…jag frågar henne vad de smakar, men får inget svar, jag gissar salt :)

Kommentera

