Lustig svamp – vet du vad den heter?

svamp

8 kommentarer

Filed under natur

8 responses to “Lustig svamp – vet du vad den heter?

  1. colt

    jag är ingen svampexpertmen när jag tillagade den här rätten så tog jag den ifrån en deckare. hehe

  2. colt

    ursäkta den dubbla posten menmin dator hänger sig ibland.så du får radera de senaste inläggen .

  3. Bappo Lotzas

    Var den hårig på ovansidan är det sannolikt en stinkmussling men det är nog troligare att det är en ung svavelticka eftersom man oftast hittar stinkmusslingarna på döda träd.http://www.pbase.com/stureh/image/93641015

    • Inger

      Det är några veckor sedan bilden togs. Men jag kommer förbi där ganska ofta och ska kolla upp både trädets status (det är många döda träd i området) och om jag kan se några hår.

Kommentera

