Varför kommenterar du inte mina fantastiska filmer? ;)

http://mittklipp.aftonbladet.se/app/player/mittklipp.swf?ID=36318&auto=no

http://mittklipp.aftonbladet.se/app/player/mittklipp.swf?ID=36324&auto=no

Jag har publicerat de här båda filmklippen förut. Var för sig. Och undrat om du kan gissa vilka växterna i filmen är som pojkarna plockar som ”purjolök” och ”oliver”. Men du har inte gissat på växterna. Förmodligen inte ens kommenterat något av inläggen. Varför?

Vet du inte växternas namn? Tycker du att frågan är allt för löjligt enkel? Kan du inte se filmerna? Tycker du att det känns fånigt att kommentera film som inte når Bergmanklass? (Varför i all världen tycker du att detta inte är Bergmanklass?)

Det är ett visst besvär med att ladda upp filmer. Ska jag försöka med fler? (En annan dag.)  Eller tycker du bara att det är fånigt?

18 kommentarer

Filed under Film

18 responses to “Varför kommenterar du inte mina fantastiska filmer? ;)

  1. Aylala

    Jag har tittat på en av filmerna men där såg man inte ens växterna, mest bara pojkar som leker i vatten. Även OM jag hade sett växterna hade jag med största sannolikhet inte vetat vad det var. Jag tänkte på att de har coola baddräkter. Men det kändes inte som att det var det svaret du var ute efter…

    • Inger

      Jodå, sådana svar är jag alltid ute efter. Det var ju jag som köpte dem inför jordenruntresan. Bara en sån sak! :)

  2. Zizzi

    Din resonemang är på 5 årings nivå så jag pallar inte ens titta.

    • Inger

      Och din språk är på… Nej men nu ska vi väl vara snälla mot varandra? Jag försökte vara lite rolig här. Av din kommentar förstår jag att det föll tämligen platt. Jag tar på mig det fulla ansvaret för det. Vad mer kan jag säga?

  3. Hanna hmm

    oj…jag har helt enkelt missat filmerna… ; ) Och är dålig på växter…men urgulliga barn har du!!! ; )

  4. Basketmamman

    Söta barn men stört omöjlgt att se vilka växer skulle tro någon vattenväxt ( korkat jag vet) men jag vet inte!

  5. Annica

    Jag tycker ALDRIG att det nån annan skriver eller visar i sina bloggar är löjligt….utan älskar att alla är olika, skriver på olika sätt och visar olika delar av sin vardag……NU ska jag titta på filmerna!Kram på dig

  6. AKKANS

    När du nu envisas så, ska jag försöka mig på en gissning……… :-)Pujolöken är nog vass men vad den heter vet jag inte bladvass kanske…..oliverna är tång….blåstång….Nu har du fått en kvalifiserad gissning är du nöjd…….???? :-) :-) :-)

    • Inger

      Visst är det vass och blåstång! Rätt svar. Men jag tror faktiskt inte att det är bladvass. De brukar ha fjolårsvippor kvar och växa sig högre. Vad den här vassen heter vet jag inte. :)

  7. snicksnack

    jag tror sjögräs… några oliver såg jag inte om inte en av pojkarna heter så ;-)härliga bilder på härliga barn.när jag var liten gjorde vi ”änder” av nån typ av vass, man rullade ihop gräset så att det blev som en liten flotte med en hals ;-) måste testa det när jag får semester, då lägger jag ut en bild.ha det gott, K

    • Inger

      Jodå, de visar ”oliver” också. Och det är precis som Akkan gissade blåstång. Det är mycket möjligt att vassen ifråga heter sjögräs. Jag vet faktiskt inte själv. Ha det gott! :)

  8. Har ny blogg.

    Visst gör jag det.Så bra.

  9. imsy

    Så trevligt med barn i vattenbrynet! Jag har inte sett dina filmer förut. NU har jag tittat på dem. Jag brukar undvika filmer eftersom ljudet inte fungerar på min dator. Det blir liksom fel på alltihopa.

Kommentera

