Minnesbild från förra veckan i Östergötland

Ledigheten sveper in mig i ljumma vindar och vågornas kluckande under bryggan. Vattnet är lika varmt som luften. Säger termometern. Jag säger något annat. Men väl i känns det svalt snarare än kallt och jag simmar fram och tillbaka i långa lugna tag. Med näsan precis ovanför vattenytan. En gång när jag simmar tillbaka mot bryggan sitter där en sädesärla längst ut på hörnan och vickar med stjärten. Jag kommer så nära som jag aldrig gör med kameran. Strunt samma. Jag tar en minnesbild istället. (Och den tanken har jag stulit från någonstans men minns inte längre var.)

minnesbild

2 kommentarer

Filed under resor

2 responses to “Minnesbild från förra veckan i Östergötland

  1. Någon

    Heja Östergötland! :)

Kommentera

