Kolla in gräshoppan som landade på mina nya glasögon!

Jag har nya glasögon. Progressiva för första gången i livet. Men knappast sista. Det är ju som det är med den saken. Åldrandet. Så jag har stretat emot länge. Avaktat. Väntat. Och sett allt sämre. Men när jag inte längre kunde läsa godnattsagor för mina små pojkar kände jag att det var dags att bita i det sura äpplet.

Och nu är det alltså gjort sedan ett par veckor. Och häromdagen landade något på glasögonen. Eftersom detta något satt uppepå kunde jag inte se vad det var så gissa om de åkte av kvickt! Men det var bara den här söta lilla gräshoppan. Undras vad en sån sötnos kan heta? Arten alltså. Vet du?

gräshoppa på nya glasögon

4 kommentarer

Filed under gissa, personligt

4 responses to “Kolla in gräshoppan som landade på mina nya glasögon!

  1. Gräshoppan kanske behöver glasögon på äldre dagar. LER

  2. Gloria Mundi

    Det är den vanligaste sorten som jag brukar se vid mitt närmaste klippbad. Jag tror inte att det är en gräshoppa dock! De brukar vara mkt större och gröna.Jag säger ”syrsa”! Vilken sort vet jag inte. =)

Kommentera

