Bara så du vet (Reseromantik i form av dagens dikt och bild :)

Palm i svartvitt

Bara så du vet
Jag är från en annan planet

Jag hör inte riktigt hemma här
Det är bara så det är

They shop non stop
Til they drop

Det är inget för mej
Så jag säger nej

Istället är jag mig lik
Ägnar mig åt reseromantik

Som om det fanns
Något annat
någon annanstans

Fortsätter jag drömma mig bort
För livet är ju så kort

Så fortsätt
Och fortsätt
Att vara turist
För det kan väl aldrig bli trist?

(Ja, ja. Jag börjar jobba imorgon. Text och bild är som alla förstår som vanligt mina egna.)

4 kommentarer

Filed under resor

4 responses to “Bara så du vet (Reseromantik i form av dagens dikt och bild :)

  1. Sv: Va roligt att du besökte oss! :) Synd att du inte kunde kommentera, men tack för fina ord i min blogg!

  2. AMEN! Håller med till 100% :)

Kommentera

