Tips om en bra blogg

Jag måste bara tipsa om en blogg för alla oss som älskar att resa. Bloggens författarinna vill att vi läser inläggen i den ordning som de har postats. Så jag länkar till första inlägget i bloggen.

Jag tycker att det här är jättebra! Först tyckte jag att det verklade lite knäppt, måste jag erkänna, att skriva en blogg om en grekisk ö utan att namnge den. Men nu tycker jag att det är genialt. Det adderar den sortens reseromantik till berättelsen som jag älskar. Lite samma känsla som inför den hemliga ön i ”beach”. Romanen. Inte filmen. Att hitta den där genuina ön. Utan (nästan några andra) turister. Hon har hittat ett Grekland som jag inte trodde fanns längre. Som mitt Zakynthos på 80-talet när inte en svensk charterturist ännu satt foten där. Dit har jag inte vågat återvända men kan ju tänka mig hur det blivit. Då fanns det inga menyer på restaurangerna utan man gick in i köket och pekade.

Särmdump från bloggen ifråga

2 kommentarer

Filed under blogg, resor

2 responses to “Tips om en bra blogg

  1. Herr och/eller Fru S

    Tackar för ett bra bloggtips. Nu gäller det bara att lista ut vilken ö det handlar om.//Herr S

Kommentera

