Pojken och havet. Ny version av bilden. Bättre så

Jag är inne i en fas där jag experimenterar ganska mycket med bildbehandling. Jag publicerade två versioner av fotot på pojken och havet. En överväldigande majoritet tyckte att bilden var bättre utan effekten ”softglow” i bildredigeringsprogrammet Gimp.

Pojken och havetPojken och havet

Nu då? Blev det bättre så här?

Pojken och havet
  Pojken och havet, ny version.

Den här gången har jag inte använt något filter utan istället dragit upp både färger och ljushet för att få till en mer pastellfärgad version. Vad tycker du?

12 kommentarer

Filed under bildredigering

12 responses to “Pojken och havet. Ny version av bilden. Bättre så

  1. Halloj! ;)Wow den sista bilden skulle du kunna rama in. Jättefin!

  2. Aylala

    Jäpp. Det sista är mycket trevligare än glitterbilden.

  3. Margaret

    Vilken fin bild.Den känns så rofylld

  4. Trollan

    Ja, verkligen jättefin. Det var fin stämning i den.

  5. Tummelunsen

    Kikade in för att kolla blåklockorna du skrev om inne hos mig men hittade en blå pojke i stället! ;-)Kanonfina bilder, den sista är speciellt fin.Ha det gott!

  6. Hmm

    Gillar den första bäst då den har de skandinaviska färgerna.

Kommentera

