Vad lite nakenchock kan göra för antalet besökare på en blogg

bloggstatistik

Jag skrev om de där två snubbiga snubbarna som gick näck i Barcelona för en tid sedan. Och fick ungefär dubbelt så många besök som en vanlig vecka! Men det bli inte fler nakenbilder här bara för den saken skull.

Att jag alls skrev om det var för att jag tyckte att det var en historia värd att berättas. Ett anmärkningsvärt beetende. Ja till och med chockartat. I alla fall i den devalverade innebörd som ordet har nuförtiden. Ändå. Det stör mig lite att två snubbiga näckande snubbar i Barcelona är dubbelt så intressanta som det jag annars skriver om. Men vad gör man? Det är tydligen så det är. Man förstår varför tidningarna fylls med nakenchocker. För det är alltså det folk vill läsa om. Till och med resemagasinet Vagabond har nakenchock som rubrik på senaste omslaget. Men. Grejen är att just jag har nog inte mycket mer intressant att tillföra i ämnet. Så. Det blir inte mer nakenchock här. Sorry.

6 kommentarer

Filed under blogg

6 responses to “Vad lite nakenchock kan göra för antalet besökare på en blogg

  1. knaskorken

    Men? Deras rumpor såg ju inte konstigare ut än dem vi andra bär runt på!?…Fast jag förstår din poäng :) och jag ”köpte” den ju också

  2. Miafiah

    Haha, ja du tänk att allt ”naket” och sex säljer som smör.. Själv blir jag bara trött när det blir för mycket sådant… Ha det bäst!

    • Inger

      Ja du. Nu tror jag i och för sig att många bloggare just är trötta på den typen av blogginlägg. Men i det här fallet länkade jag till en nyhet på AB om toplessförbud i bl.a. Barcelona. Och jag tror att det var därifrån alla de lite drygt 600 ”nya läsarna” kom ifrån…

  3. Annica

    Haha ja inget drar så många läsare som lite sex och snusk….=)

Kommentera

