Den bästa överraskning jag någonsin fått

Jag gillar positiva överaskningar.

Den bästa jag någonsin fått är när vi skulle påbörja behandling för ett andra IVF-barn. Vårt första blev ju till efter så kallad provrörsbefruktning.

Eftersom vi redan fått vårt första barn skulle vi få betala alltihop själva. En mycket dyr och känslomässigt jobbig behandling. Vilket vi ändå bestämt oss att göra för att få chansen att få ett andra barn. Chansen.  Då blev jag spontant gravid med vårt andra barn och slapp gå igenom allt det där igen. Med osäker utgång dessutom.

Jag hade redan fått alla recepten på de dyra medicinerna utskrivna. Men sistaminutenipanikmänniska som jag är hade jag ännu inte masat mig iväg och inhandlat dem.

Man börjar med att äta p-piller av alla lustiga mediciner man får för att kunna bli med barn! Men jag hade som sagt inte handlat några alls ännu. Jag väntade på mensen som skulle vara startskottet att sätta igång behandlingen. Men den kom inte på uträknad dag. Så bara för att slå alla fåniga tankar ur huvudet köpte jag ett graviditetstest.

The rest is, som man säger, history.

Snacka om högsta vinsten! :)

Överraskningen som nyfödd
  Överraskningen som nyfödd, drygt åtta månader senare.

8 kommentarer

Filed under barn, mat, personligt

8 responses to “Den bästa överraskning jag någonsin fått

  1. Agnetha

    Tummat har jag redan gjort ! BS Joo kanske, men helst vill jag veta.Men den överraskningen förstår jag verkligen att det kändes som att vinna på högsta vinsten i livets lotteri, det var väl ungefär hur fantastiskt som helst.Vi försökte med hormon behandling bara men det fungerade tyvärr inte och jag har nog aldrig mått så dåligt heller.Kram

  2. Agnetha

    Tack också för rebloggningen !Kram

  3. Den lille ser ut för att ha det bra i famnen. LER !!

  4. snicksnack

    det var verkligen en högvinst ♥/ k

Kommentera

