Glassbåten i Karlshamn sjönk till botten – minstingen på bild i tidningen

Vi fick reda på det av min sambo som gått en förmiddagspromenad. Jag tog minstingen med mig ner till Mieåns mynning i havet. Och det var sant! Glassbåten hade gått till botten.

Glassbåten har sjunkit till botten
  Glassbåten har sjunkit till botten

När vi var där var också en av lokaltidningarna på plats. Vi pratade lite med dem och fotografen, Gunnel Persson, tog några bilder av fyraåringen. Lite i smyg faktiskt, men med mitt goda minne. Fyraåringen själv ville nämligen inte posera.

Jan Hindersson och Gunnel Persson, från Sydöstran.
  Jan Hindersson och Gunnel Persson, från Sydöstran. Minstingen i mitten.

I morse var det stor succé när barnen fick syn på att minstingen var med i tidningen!

Minstingen är med i tidningen
  Minstingen är med i tidningen

Läs mer på Sydöstran.

Eller på BLT.

9 kommentarer

Filed under barn, Karlshamn, media

9 responses to “Glassbåten i Karlshamn sjönk till botten – minstingen på bild i tidningen

  1. Hej Inger! Dina rader har kommit fram, men jag har valt att alltid granska innan en kommentar publiceras! Tävlingskommentarerna publicerar jag inte alls, för jag tycker att alla ska tänka själva! :)

  2. Barbamama

    Vad tråkigt att den har gått under vatten… fin bild på din son :-)

  3. Vilken tragik för glassomanerna – ingen glass från båten mer ;)

  4. imsy

    Det där blir ett minne för livet för sonen!

  5. Pingback: Glassbåten i Karlshamn åter på botten  | Halloj världen!

Kommentera

