Det här med fotografi. Vilken av flugsvampbilderna tycker du är bäst?

På första bilden är jag inte helt nöjd med att trädstammen kom mitt bakom svampen. Så jag ändrade vinkeln i ett par omgångar. Men då tyckte jag inte att träden i bakgrunden blev lika fina. Och nu kan jag inte bestämma mig vilken av bilderna som jag tycker blev bäst.

Jag brukar kunna bestämma mig. Att jag brukar fråga här på bloggen vilken av tre bilder du tycker är bäst är tänkt som ett pedagogiskt grepp. Men den här gången kan jag verkligen inte bestämma mig. Vilken bild tycker du blev bäst?

flugsvamp

flugsvamp

flugsvamp

6 kommentarer

Filed under fotografi

6 responses to “Det här med fotografi. Vilken av flugsvampbilderna tycker du är bäst?

  1. imsy

    Det här var knepigt! Färgerna på första bilden är bäst. Men då är ju trädstammen fel. Sista bilden tycker jag inte är så bra för färgernas skull men mest för att svampen vänder ”baksidan” utåt i bilden.Mittbilden är alltså enligt mitt tycke bäst. Lite djupare färg hade varit bra.

    • Inger

      Det märkliga var att ljusförhållandena inte ändrade sig vad jag märkte utan det räckte med att jag flyttade mig och vred kameran en aning så blev det så där olika! :)

  2. tengileye

    EttanDen ser varmast ut i färgerna

Kommentera

