Ännu en fototriss. Kan du gissa temat?

Fototriss. Tre bilder. Ett tema.

Mina söner
Mina söner är kanske … till utseendet även om den ene har mörkare färger än den andre. Men de är väldigt … till sättet. Ändå vill lillebror ofta göra det storebror gör. Storebror före och lillebror efter.
Barn i skoluniform i Christchurch, Nya Zeeland.
Barn i skoluniform kan vid en första anblick tyckas vara väldigt … varandra.
Barn i skoluniform på Fiji.
Men tittar man närmare ser man att alla ändå är…

Kan du gissa temat?

23 kommentarer

Filed under barn, fototriss

23 responses to “Ännu en fototriss. Kan du gissa temat?

  1. imsy

    Hej Inger! Vad snabba vi var denna gång!

  2. imsy

    Glömde: Gillar första bilden mest!Natti!

  3. Fina bilder som illustrerar temat så bra. God Natt!

  4. Fina bilder alla tre. Ettan blir dock favoriten.Ha en bra söndag!

  5. Första bilden blir min favorit :) Har också två söner, lika men olika :)

  6. Fina bilder! Jag väljer sista bilden med sina fina färger.

  7. Barnen som går över övergångsstället på rad är min favorit.

  8. Lika är ordet och visst är syskon både lika och så olika:) Din etta gillar jag vilka ögon din grabb har.. underbara:)

  9. Favoritbilden blir den sista! Känslan är fin i den plus härliga färger! :O)Ha en skön söndag!

  10. Maria G

    Fint tolkad triss!Ha en bra dag!

  11. Fint tolkat på temat!Visst är vi OLIKA alla, och tur är väl det!Kram // Nettan

  12. Du håller ett fint barntema i trissen. Storebror och lillebror där bakom, härligt foto. Ja, skoluniformer finns i många länder, skapar en likhet som kan vara rätt befriande. Undrar varför Sverige inte infört skoluniformer? Väljer första fotot i din triss.

  13. Tant Otto

    Bra tolkning…fina bilder…bild nr 3 blir min favorit! =)

  14. Gilla

    Svaret är Lika.Gilla

  15. Hej, hej!Mittenbilden är talande för hur dåligt likriktning fungerar. Vi ÄR olika – även i likadana uniformer. Så är det bara.Om du, liksom jag, redan längtar efter FotoTriss, så har jag längst upp till höger på min blogg lagt in Mister Linky jag också, men för RIMMADE NYHETER. Vill du va’ me’?Kika in hos mig och kolla vad RIMMADE NYHETER handlar om …Trevlig helg till dig från mig!/ Yvonne

Kommentera

