Att roa sig kungligt

Se där ett gammalt hederligt uttryck som fått sig en ny innebörd de senaste dagarna. I och för sig har det skvallrats länge. Men ändå. Jag undrar vem som vågar använda sig av det där gamla uttrycket igen om man bara menar det man brukade mena?

Eller har man alltid menat ”kaffeflickor” när man talat om att roa sig kungligt? Det kanske bara är jag som inte har hängt medi associationerna? Själv dricker jag inte ens kaffe. Föredrar te. En teflicka är jag. Och det är något helt annat det. Vill jag meddela.

2 kommentarer

Filed under Samhälle och politik

2 responses to “Att roa sig kungligt

  1. Anna

    Haha, den ordvitsen har jag inte sett någon annanstans, kul!

Kommentera

