Plötsligt hände det! Jag vann högvinsten!

Som anställd i Karlshamns kommun har man möjligheten att vara med i en årlig konstutlottning. Det kostar 20 kr/mån som dras från lönen. Jag har varit med sedan jag började i kommunen.

Första året vann jag en fin tavla. Sedan dess ingenting i tretton år. Jag har inte ens varit med vid utlottningarna de senaste åren och funderat på om jag skulle gå ur konstföreningen.

Så igår eftermiddag kom det ett mejl från föreningens kassör. Jag hade vunnit på utlottningen i tisdags kväll.

Och inte vilken vinst som helst! Utan högsta vinsten enligt årets lista. Mitt medlemsnummer hade dragits som tvåa. Men den som drogs först hade valt någonting annat. Så jag fick en stor akvarell av Karl Mårtens. Jag gillar den jättemycket. Nu återstår att tänka ut var jag ska placera den. Den är stor och det gör den lite svårplacerad, men jag har en idé.

Den uppmärksamme ser att på bilden av bilden syns mer än en skata. Kan du se vad mer som syns? Utöver själva målningen?

 skata av Karl Mårens

22 kommentarer

Filed under mitt jobb

22 responses to “Plötsligt hände det! Jag vann högvinsten!

  1. imsy

    Aha! Du ska sätta den i badrummet!

  2. KnurraLinda

    Jag ser dig:)Häftigt

  3. knaskorken

    Det är nästan så ni smälter samman :)Himla fin bild på en vacker, men grym fågel

  4. Grattis den var fin . Den skulle passa på min vägg också. LER !!

  5. Sonja Hansson

    Grattis den gillar jag också. Om ni inte vet var den skall sitta kan den bli en julklapp till din ömma moder.

  6. Snygg tavla, och kul spegelbild :)Kul att du besökte min blogg.Visst är det kul att skriva och fototgrafera ;)Jag är faktiskt utbildad journalist, jag har gått en ettårig journalistutbildning för akademiker (kan verkligen rekommendera den, helt fantastisk utbildning) som blev klar så sent som i juni. Jag har jobbat ettt halvår som reporter på dagstidning (praktik plus sommarvikariat). Verkligen jättekul!Men i dag har jag valt ekonomi framför journalistiken. Det är jättesvårt att få jobb som journalist och jag är inte så pigg på jättekorta vikariat. Men jag hoppas att jag ska kunna ta ett och annat frilansuppdrag, bara för att det är så kul att skriva.

    • Inger

      Tack själv! :)Jag funderar ibland på att plugga något på deltid. Journalistik för akademiker skulle kanske kunna vara en möjlighet.

  7. imsy

    Ja titta! Det är ju en spegelbild! Häftigt!

  8. snicksnack

    cool spegel!/ K

  9. Britta

    Grattis till vinsten!Hoppas, hoppas att turen smittar av sig! Nästa vecka har mitt jobb utlottning i konstlotteri. Två tavlor har jag vunnit förut – vill vinna nu också:-)

  10. Elin

    Då har du alltså genom årens lopp betalat 3120 kronor till detta. Ja, det var det ju värt, en mycket snygg tavla och kul överraskning. Grattis.

    • Inger

      Både för mig personligen och enligt de krassa marknadskrafterna är tavlan värd det och lite till. Jag ligger på plus! :)

  11. Michis

    Haha, jag tänkte som Elin. 3120:- för den tavlan, hoppas den är värd det! ;)(Ja, den ser ut att vara det, mycket fin!)

    • Inger

      Faktiskt blir det exakt dubbelt så mycket som jag betalat in. Men bara denna tavlan är värd mer och så har jag ju vunnit en till! :)

Kommentera

