En fototriss. Flera teman. Kan du gissa?

Tre bilder. Tre teman. Det första bjuder jag på. Det är veckans tema på fototriss, ”en resa”. Bilderna är från vår resa till Egypten i oktober i år.

SolresorHelena på fototriss har också gett oss ett uppdrag. Hon vill att vi väljer ett drömresmål i Solresors utbud. För min del drömmer jag gärna om en rundresa till Serengeti och Zanzibar i Tanzania. Men nu till min triss. Man kan väl säja att den representerar en sorts resa i resan. Från inspiration till skapande och slutligen destruktion. (Kill your darlings!)

Inspiration

Skapande

Destruktion

Vill du vara med och tävla om 3 000 kr som presentkort hos Solresor? Delta du också! http://fototriss.blogspot.com/2010/11/fototriss-del-115-tavlingstemat-ar-en.html

Veckan tema är alltså ”en resa”. Men min triss innehåller också två andra teman. Kan du gissa vilka?

41 kommentarer

Filed under fototriss, gissa

41 responses to “En fototriss. Flera teman. Kan du gissa?

  1. Sinful

    Sand och rörelse tänker jag när jag ser dina bilder.

    • Inger

      Sand var ett av de teman jag tänkte på men nu när jag ser alla kommentarer inser jag att jag borde ha tänkt på ytterligare ett tema… :)

  2. Sinful

    Ja pyramid också, men det var så uppenbart att jag glömde skriva det :-)

  3. Härligt sandiga pyramider med fart!!!!jag gillar bäst den första bilden.

  4. Så sköna inbjudande sommarbilder. Första bilden blir min favorit :)http://fotochip.blogspot.com/2010/11/fototrissmin-skane-resa.html

    • Inger

      Sommar och sommar. Jag vet inte vad de kallar sina årstider i Egypten men nog var det varmt alltid fast det var oktober. Ettan är också min personliga favorit! :)

  5. Den var riktigt bra! Tur dock att pyramiderna på första bilden inte är lika förgängliga som den på andra. Då hade eftervärlden missat alltihop!

  6. Oj du Egypt…det är grejer det.. ja men två tema till..pyramider …hmmm det tredje..noop jag kan inte gissa..eller jo..spark.. :)

  7. Coola bilder, sisten blir min favorit, härlig fart i den.AX

  8. Epazote

    pyramider och förstörelse ;-)tidens tand vittrar sönder världens mirakler.

  9. imsy

    Här är det varmt och skönt! Stannar en stund och låter sanden sila mellan tårna!

  10. Tant Otto

    Bra rolig tolkning…resa till egypten…är som att resa tillbaka i historien…att bygga upp …att riva ner…som epazote säger vittrar och nöter tidens tand på världens alla sju underverk!Första bilden ….bäst!! =)

  11. fdmm

    Nej men fy vad jobbigt med sand mellan tårna, tacka vet jag regn o rusk ;-)Fin triss!

  12. Gissar på Pyramid och sandslott. ha en fin dag nu !

  13. Mia

    Din första bild gillar jag.

  14. Fantastisk fine bilder, særlig det siste ;)

  15. Förfall. Strålande triss!

  16. Agnetha

    Alla har tagit det jag tänkte på. Tumme för fina bilder !Ha en bra dag !Kram

  17. Urtuffa bilder. Inte så svårgissat men det var nog inte meningen heller :-)

  18. Anna

    Jag kan aldrig gissa rätt när det gäller teman, men vill bara säga att den första bilden är helt fenomenal! Den skulle jag sätta upp på väggen hemma om jag själv tagit den. Tala om att ”det unga möter det gamla” typ….

  19. nice bilder :) jag är också med http://bit.ly/fHYkTo :)

Kommentera

