Första bilderna med nya kameran – Canon EOS 60 D

överexponerade blommor

Första bilden blev en aning överexponerad. Medges. En aning. Det berodde på att jag testat och läst i instruktionsboken och testat igen innan jag fått tag på ett minneskort. Jag väntar för övrigt fortfarande på det minneskort som jag beställde samtidigt med kameran från Pixmania.

Andra bilden blev både överexponerad och suddig – så den slipper ni se. Men tredje bilden blev både rätt exponerad och klar. Ändå har jag fotograferat inomhus utan blixt.

normalexponerade blommor

 

5 kommentarer

Filed under fotografi

5 responses to “Första bilderna med nya kameran – Canon EOS 60 D

  1. Barbamama

    har du varit på fotomässan?BIlderna var från Mora :-)

  2. Epazote

    funkade det bra att handla från pixmania? jag har sett en kamera där som jag är intresserad av.

    • Inger

      Det tog en vecka att få kameran. Minneskort och exta batteri väntar jag fortfarande på. Okej funkar det väl. Förutsatt att jag får grejorna. :)

  3. imsy

    Din nya kamera verkar lovande! Är det svårt att begripa sig på inställningar och sådant?

Kommentera

