Är det något fel med att gilla snö?

Jag vet att det blir halt. Och att det är farligt. Att många tycker att det är jobbigt att skotta. (Själv slipper jag.) Och att det kostar samhället pengar. Att det blir kaos i tåg- och flygtrafiken. Och att man drar in slask.

Men jag kan ändå inte låta bli att gilla snön. Bara för att den lyser upp och är så vacker. Kanske är det för att jag en gång för länge sedan bott i Luleå? Som jag nu gillar när vi får snö också i Karlshamn?

Snö i Karlshamn

Snö vid Mieån

Mer snö vid Mieån

26 kommentarer

Filed under vinter

26 responses to “Är det något fel med att gilla snö?

  1. syfte

    jag älskar snön det blir ljust o vackert….absolut inget fel att älska denna sagolika väderHanna

  2. Trollan

    Nä, det är väl tur att någon gillar den också :)

  3. PegBundy

    jag gillar absolut snön… speciellt som det andra alternativet i Sverige är grått, mörkt, blött och trist. :) Nu är det ljust och fint och barnen blir glada. Enda jag önskar är att snön kom i lite varmare variant. :)

  4. Aylala

    Det hoppas jag inte. Jag tycker mycket om snö.

  5. Jag gillar också snön =)

  6. Jag vill ha 1 meter orörd snö och -20 -30 grader. JAG ÄR ALLVARLIG !!!!!! Gillar att fota då. He He He !!!!!!

  7. Madonnan

    Klart det inte är fel; det finns både fördelar och nackdelar med allt det gnistrande vita…Kram o trevlig helg!

  8. ModeMajk

    Vilka fina bilder :)Jag älskar snön!! Ibland blir man ju arg, men den ger så mycket roligheter :)Ha en jättefin dag!Kraaam

  9. Barbamama

    Jag gillar snön som den är nu, när det är ca fem grader varmt. Då är det härligt med både snö och vinter. Man kan vara ute utan att bli blöt ända in på underkläderna, man kan klä sig och hålla värmen. Sedan så är det helt underbart med den där lätta pudriga snön som yr när man kommer gående :-)önskar dig en toppenhelg

  10. snicksnack

    inget fel alls med det ♥ då är vi två-fina vinterbilder där!!/ K

  11. BobbieB

    Svar: Nej!Fast med åren har jag börjat ställa vissa villkor avseende snö och kärlek:1. Den ska falla när det är minusgrader.2. Den ska falla under lördag 16.00 – söndag 08.00.3. Den ska falla i en mängd som motsvarar respektive kommuns snöröjningsbudget och avstjälpningsutrymme.

  12. Barbro

    Hellre snö än barmark när det är minusgrader. Då ligger växterna väl inbäddade och klarar sig mycket bättre än utan det skyddande täcket.Dessutom är det vackert med snö och det blir ljusare när den har fallit… och tystare.Jag gillar snö!Fast det ska inte vara blötsnö… och helst inte över fotknölshöjd. ;o)

  13. cocoon

    nu har det snöat hela helgenäntligen”alla andra” har haft snö utom vi :(

  14. Islin

    Jag tycker om snö, när den ligger. Det jag hatar är töväder, när den kommer, ligger en dag, töar och så börjar det om igen.

Kommentera

