Gillar du lussekatter? Vad kallar du dem?

Lussekatter i skenet från värmeljus
Lussekatter i skenet från värmeljus

Vi var på julfest i lördags. Jag vet inte var ljuslyktorna kommer ifrån men tycker att de är fina.

Lussekatterna vet jag faktiskt inte heller riktigt vem som fixade. Det var knytkalas. Men goda var de. Jag gillar lussekatter om de bara inte är för torra. Och det var inte de här. Lussekatter förresten. Säger du så? Eller lussebullar? Eller saffransbröd? Eller…?

Och tycker du att de smakar bra?

10 kommentarer

Filed under vinter

10 responses to “Gillar du lussekatter? Vad kallar du dem?

  1. Stefan

    Visst var det hembakta ”lussebullar” (säger jag, min fru kallar dom ”Lussekatter”)Hela familjen hjälptes åt att baka dom förra lördagen, roligt att dom smakade (:-)

  2. Aylala

    Jag kallar dem lussebullar men äter dem inte. Saffran är vidrigt.

  3. Islin

    Lussekatter säger jag, ibland lussebullar.& ja de är goda, men det ska vara mkt russin i och inte för lite saffran! Köpe är inte goda alls.

  4. Tengileye

    Att du vågar, lussarna kanske tar illa upp.., nä, kringlor kanske??

  5. Anna

    Haha förlåt mig Inger. När jag skrev mitt inlägg i går hade jag inte sett detta, utan jag bara drog till med något…

Kommentera

