Jag vann te i en bloggtävling! Kan du gissa sorten?

sexåringen öppnar paket

Jag vann en bloggtävling med frågor om Rhodos. Hos Veiken. Sexåringen ville gärna öppna paketet som kom med posten igår. Jag varnade honom att det inte var något han gillade i paketet eftersom jag visste att det innehöll te, men han ville gärna öppna det ändå. När jag förklarade att det som var i var något som jag gillar och som hans lillebror brukar tycka om att smaka på kunde han gissa att innehållet var te.

en kopp te

Jag gjorde i ordning en kopp men tyvärr smakade det väldigt svagt. Kanske lät jag det inte dra nog länge? Det är ett te som jag inte smakat tidigare och det är gjort på blommor (tror jag) från ett träd som är vanligt i städer. I parker och alléer. Bland annat i Norrköpings Norra, Östra och södra promenader. Kan du gissa tesorten?

10 kommentarer

Filed under barn

10 responses to “Jag vann te i en bloggtävling! Kan du gissa sorten?

  1. Piss-Lisa

    Grattis.Det är alltid roligt att vinna något. Hopas du kan få till lite mer smak. Men det grejar du nog.

  2. Islin

    Lind finns i promenaderna, men inte tusan gör man väl te av lind?

  3. imsy

    Lindblomste? Finns det sådant?

    • Inger

      Jag tror att det är det som jag dricker just nu. Och den här gången har jag låtit det dra lite längre så nu smakar det lite mer. :)

  4. Lindblom gissar jag med på :-)

  5. Islin

    Ja så är det nog. Men har aldrig tidigare hört talas om det men tänkte att det inte fanns så mkt annat där, i promenaderna. Är det ett grönt te?

    • Inger

      Ja, det är det nog. Grönt alltså. Men jag vet inte om det innehåller gröna blad av teplanta eller om det bara är lindblommor. :)

Kommentera

