Hur mycket tid lägger du på Facebook?

Ibland kan jag känna mig nyfiken på Facebook.

Hur fungerar det? Vilka håller till där? Är det kul?

Jag har varit inne på registreringssidan ett par gånger men aldrig fyllt i några uppgifter. Tyst har jag smugit mig ut igen. För jag är lite rädd att det där odjuret ska äta upp mig. Jag har inte tid att blogga. Ändå gör jag det. Och jag har defenitivt inte tid med både blogg och Facebook. Förutsatt att Facebook tar lika mycket tid som bloggen vill säga.

Hur mycket tid lägger du på Facebook?

Mieån - också en vän - fast inte på Facebook
Mieån – också en vän – fast inte på Facebook

24 kommentarer

Filed under sociala media

24 responses to “Hur mycket tid lägger du på Facebook?

  1. Desdichado

    för mycket ibland, men inte mycket den senaste tiden…det e mest skumma typer där!

  2. missfit

    alldeles för mycket tid, men i och för sig har jag den tiden att lägga ner :) facebook blir vad du själv gör det till!

  3. Ninapinas

    Kanske en 30 minuter per dag, max.Facebook blir vad man gör den till, helt enkelt.

  4. viba

    Man kan tycka vad man vill om FB, men det är en ganska praktisk kommunikationsform. Man ansluter bara de personer man vill ha kontakt med, och skippar resten. Det finns de som ansluter 5-600 vänner; varför är en gåta eftersom man knappast kan hålla kontakt med alla.Själv ödslar jag väl ca 5 min om dagen på den sidan..

  5. PegBundy

    Är jag hemma och ledig har jag alltid både facebook och bloggen uppe i varsitt fönster. Sen grejar jag med annat och går dit emellanåt och kollar läget. På båda. :)

  6. 0-10 minuter per dag. Att ladda upp bilder direkt från Mobilen är det roligaste, då brukar det ta skruv och kommentarerna haglar (beroende vad man fotar)..Bästa med Fejjan tycker jag :D

  7. - Mrs Olafsson -

    För mycket!Jag raderade mitt konto nu ikväll.

  8. Fröken Nattuggla

    Jag kikar in rätt ofta men jag kollar mest andras ”statusar” då jag är nyfiken på vad de har för sig och hur de mår och så. Mår någon dåligt kanske de uttrycker det och då kan man räcka ut en tröstande hand eller ringa. Sen kan man kika på bilder och sånt. Men i faktiskt tid så lägger jag inte så mkt tid. Kanske en kvart om dan?

  9. Jag la ner alldeles för mycket tid där men så tog jag två veckors paus och efter det är det mer ”normalt” med tid där.

  10. Agnetha

    Ingen alls nästa, för jag tycker Facebook är så trååååkigt fast jag har mycket vänner och sådär där. Gillar bloggen bättre.BS Nu börjar det närma sig och lite gott vill ha ju ha.Är det kallt hos dig ? Här är det -10 och folk tycker det är jättekallt verkligen, men de är ju inga norrlänningar heller och sydlänningar är lite klena, eller ? Jaa, jag vet ju att kylan är råare, men lite får man tåla.Ha det gott !Kram

  11. Ca 15-20 minuter/ dag. Lite mindre kanske. Jag går in och kollar lite då och då…..

  12. BeBest

    Max 5 minuter.Jag är definitivt ingen människa som odlar sociala kontakter.:O)

  13. Islin

    waaaaaay to much, men så har jag också alldeles för mkt tid.

  14. Haggann

    För mycket tid naturligtvis, men jag tycker det är kul. Jag gillar att skriva vad jag har gjort under dagen, så får folk kommentera om dom vill, och så kan jag kolla vad som har hänt hos andra. Har hittat många gamla skolkamrater och håller kontakt med fd arbetskamrater. Och min dotter!Men nu kommer jag inte in, vet inte om det är nåt problem…

  15. Epazote

    jag lägger inte så värst mycket tid på FB, men jag har valt att inte göra det, spelar inga spel, bygger inga farmar eller städer. däremot chattar jag lite med olika människor som finns här på bloggen och som hittat mig på FB. Nu chattar jag med ”Fenuriltub”, det händer ofta att jag chattar med Karolina (humlan)Annars loggar jag in, får uppgifter om uppdateringar hos mina addade vänner, väljer sen om jag vill stanna kvar och svara och kommentera uppdateringarna och fotoalbumen som lagts upp.

Kommentera

