Får man be om en liten julklapp? Skulle du kunna tänka dig att kommentera de här bilderna?

Ibland händer det att jag drabbas av otyget ”0 kommentarer”. Jag vet inte om det beror på att jag då träffat fel med rubriken, att jag publicerat för många inlägg på för kort tid eller vid feltidpunkt. Eller om bilderna bara helt enkelt inte är värda att kommenteras?

Här följer tre bilder härifrån Karlshamn som jag publicerat under senaste tiden och som inte fått några kommentarer:

Blåmes
Blåmes
vass i soluppgång
Vass i soluppgång
Istappar på buske
Istappar på buske

34 kommentarer

Filed under fotografi

34 responses to “Får man be om en liten julklapp? Skulle du kunna tänka dig att kommentera de här bilderna?

  1. Lemme

    Så välkomponerade alster, kräver egentligen inga kommentarer! Till ett artisteri är det bara, att bocka och buga, andra kommentarer är ju överflödiga! Applåder, går ju heller inte, att förmedla textvägen!Önskar dej, en ”välkomponerad” och God Jul!!!

  2. himlen är trasig

    Ber man folk om kommentarer nuförtiden? Ja, ja, alla vill göra som Alex s.

    • Inger

      Jag ber om kommentarer nuförtiden. Hur Alex gör vet jag inte. Jag är en av få människor på den här planeten som inte läser hans blogg.

  3. Anna

    De är helt underbara!

  4. Jag

    Bilder att bli avundsjuk över. Mest över istappsbusken nederst. Jag vill också hitta en sån, men det kräver förstås att man går ut och fotar… God jul, Inger!

    • Inger

      Ännu en kommentar i min smak. :DOch det är riktigt: ska det bli några istappsfoton måste man gå ut. Eller i annat fall har man det väldigt kallt inomhus. :)

  5. LuddesMorsa

    Jag har helt enkelt missat dessa bilder tidigare. Nu när jag tittade in råkade ditt inlägg ligga i ”högerspalten” så att jag såg den. Mycket fina bilder! Du är en skicklig fotograf, måste jag säga. Gillar särskilt den sista med istapparna. Tumme!God Jul!

  6. Maria de Suède

    Jag väntar pà de nykläckta här, sà att jag föredrar blàmesen är väl inte sà konstigt… ;-) God jul !

  7. Margareta

    fin fina bilder, och rönnbär inte undra på att det är mycket snö. Här i uppland är det mycket snö trots att det inte fanns ett enda bär i år.God jul !

  8. Timo

    Jag har en kommentar till mittenbilden.Jag skulle vilja se den beskuren så att en centimeter i nederkant försvann (alltså den lilla biten som är vit) – plus att jag ”slapp” ramen och de rundade hörnen.Fick jag den så skulle den i mina ögon vara perfekt.God Jul!:-)

    • Inger

      God Jul!Tyvärr hann jag inte svara igår.Jag inser att du har helt rätt. Bilden borde ha beskurits. Kanske både i nederkant och vänsterkant (för proportionerna i så fall). Däremot håller jag inte med om de runda hörnen och skuggan. De är jag mycket förtjust i. :)

  9. Dina bilder är toppenbra. Inga kommentarer har ditt fall inget med bildkvalitén att göra. Har nog mer att göra med hur många andra som lagt ut bilder i en viss utmaning. Är det många orkar jag inte kommentera alla. Brukar då skriva på de som lagt in strax före mig.Du kan lugnt visa dina bilder framåt. De är mycket bra!God Jul!

  10. Gabriel Oinlåggad

    Hej Inger! Vet du, Anna var jettedumm och tog bort din kåmmentar! Vill du jifta dej med mej?Puss Gabriel

  11. snicksnack

    härliga bilder alla tre, jag gillar istapparna bäst, den var grym ♥// god jul, K

  12. Suveräna alla tre !!!!

  13. imsy

    Jag tror inte jag sett bilderna tidigare. Håller med om att mittbilden skulle vinna på att beskäras lite mer. Och istappsbusken – så himla tjusig!

  14. starkskör

    Rubriken fyllde sitt syfte i alla fall ;o)Väldigt fina bilder, tycker jag! Den med blåmesen gick rakt in i hjärtat, den är så bedårande söt och det har du fångat perfekt!Tycker väldigt mycket om de andra två bilderna också. De är vackra, väldigt vackra…..

  15. knaskorken

    Du har alltid så fina och inspirerande bilder. Ok, jag erkänner, det är inte alltid jag kommenterar när jag tittat.Att jag missat blåmesen förvånar mig eftersom det är min favoritfågel bland många. Men det är en jättebra bild.Bäst gillar jag ett och tre. Tre för att den ser ut som kung Bores andedräkt.God Jul Inger!

  16. Timo

    God Jul igen – och tack för att du gjorde dig besväret att besvara kommentaren du bad att få.

  17. margaret

    Jättevackra bilder. Du skulle kunna ge ut en bok med dinafina naturbilder.Istapparna tycker jag bäst om.

Kommentera

