Visa mig ditt kollegieblock så ska jag säga dig vem du är!

Så där ja. Nu ska jag vädra en av mina fördomar. Vi får väl se om den håller…

Har du ett rutigt block?
– Då är du ingenjör eller ekonom. Du tycker bättre om att räkna än att skriva eller rita. Ordning och reda.

Har du ett randigt block?
– Då är du samhällsvetare. Du tycker bättre om att skriva än att räkna eller rita. Struktur och flexibilitet.

Har du ett block med blanka papper?
– Då är du arkitekt, samhällsplanerare eller nåt annat estetiskt. Du tycker bättre om att rita än att räkna eller skriva. Kreativitet.

Har jag rätt eller fel?

20140827-195505.jpg
Själv växlar jag mellan randiga och rutiga block. Just nu rutigt.

25 kommentarer

Filed under livet

25 responses to “Visa mig ditt kollegieblock så ska jag säga dig vem du är!

  1. Fel. Jag gillar rutig och blankt. Ratar randigt om det är papper, men gillar i kläder.
    Jag är åt estetiska hållet.

  2. Jag

    Har nog både rutiga, randiga och matta utan rader. Vet nog inte riktigt vem jag är.

  3. Har aldrig hört de där. Jag kan rita all papper. :)

Kommentera

