Paraty, Brasilien – månadens restips i Vagabond

20140906-114428.jpg

Läser senaste numret av resemagasinet Vagabond. Månadens restips är den tidigare portugisiska kolonistaden Paraty i Brasilien: ”Kulissen består av böljande berg, ångande djungel, gröna öar och blått hav.”

Jag kollar som vanligt runt lite på Instagram innan jag lägger ännu ett resmål till min bucket list.

Bom dia !!! Os pássaros aproveitando a maré baixa para se alimentar. #paraty #ficadica #melhorlugar

A post shared by Anderson Suibara (@suibara) on

Det ser till och med ut som en livs levande kopia av Evert Taube på en av bilderna:

Hey companheiros dos chapéus. #brasil

A post shared by Jeff Albuquerque (@jeffalbuquerque) on

1 kommentar

Filed under bucket list, instagram, media, resor

One response to “Paraty, Brasilien – månadens restips i Vagabond

  1. Hejsan. Fan ser härligt ut men mitt hjärta är i VN. Självklart skulle jag vilja kolla in real life, men som det ser ut nu är mitt hjärta här med barnen. Trodde aldrig jag skulle fastna i det jag jobbat med i en massa år, men mitt hjärta är hos dessa barn och jag stannar här efter en massa påtryckningar från barn o Pagodan.. Jag hoppas att vi kan mötas här en dag så jag kan visa en liten del av mina upplevelser här. Har ju vart här rätt länge nu men inte på samma plats..

Kommentera

