Skulle ha varit världens största sevärdhet

20140929-065213.jpg

Om solens glitter på havets vågor bara fanns att se på en enda plats i världen, då skulle den platsen ha varit världens största sevärdhet. Den platsen skulle ha varit nationalpark och världsarv och turisterna skulle ha samlats i klasar för att få den bästa vinkeln.

Det finns nämligen inte något i naturen som är vackrare. Att fånga på bild ger inte full rättvisa åt fenomenet. Inte ens att fånga på filmklipp. Så glöm inte bort att passa på att njuta skönhetsupplevelsen nästa gång du möter havets glitter.

Här sett från en parkbänk i Karlshamn på Östra Piren:

Glitter.

A video posted by Inger Hansson (@halloj_inger) on

1 kommentar

Filed under Karlshamn, natur, resor

One response to “Skulle ha varit världens största sevärdhet

  1. Jag

    Finurlig fundering, Inger! Så smart att filma, det blir ju genast mer att minnas. Jag har faktiskt aldrig använt filmfunktionen i mina kameror, vet inte riktigt varför. När jag var ung sa jag att jag skulle köpa en filmkamera när barnen kom, men det blev aldrig av, det fanns antagligen mycket annat som fick gå före.

Kommentera

