Instagrams grundare in i Walmarts styrelse

Instagrams grundare och VD Kevin Systrom sitter nu i Walmarts styrelse. På Instagram hittade jag nyheten hos Kevins mamma (@diane). Hon har numera låst konto, så jag kan inte bädda in hennes bild av tidningsartikeln här. Men det går att läsa om nyheten här också.

Wal-Mart Stores, Inc. (vardagligt endast Walmart), är en amerikansk global detaljhandelskedja som anses vara världens största. De har uppenbarligen bedömt att de behöver någon som kan sociala medier från insidan i sin styrelse.

2 kommentarer

Filed under instagram

2 responses to “Instagrams grundare in i Walmarts styrelse

  1. Jag är inte alls pigg på de här superstora affärskedjor. Jag gillar inte när de tar över världen. Oavsett om den är svensk eller fransk eller amerikansk.
    Globaliseringen och individens försvinnande stör mig. Därför gillar jag min nya fotbeklädnad som avviker både i färg och form. :)

Kommentera

