Vilken är din strategi för att inte drunkna i sociala medier?

Jag tycker det är jätteroligt att hålla på med sociala medier!

Men.

Det kan lätt bli för mycket.

Jag har Instagram (sammantaget fyra konton), Twitter (två konton), bloggen här på WordPress (sammantaget tre bloggar), Flickr och Facebook. Därtill är jag registrerad på Google+ och Pinterest. Men den senare har jag knappt använt.

Flera av de andra kontona är jag inte aktiv på. Sen har vi ju andra digitala kontaktvägar som privat mejl, jobbmejl (som inte hunnits med på arbetstid eller som kommer in under ledig tid), privat telefon och jobbtelefon.

Dessutom vill jag ju hålla mig uppdaterad genom att läsa blogga och traditionell media.

Jag har lätt för att dra igång olika konton men också ganska lätt att lägga dem vilande åt sidan. Flera av mina konton är jag inte alls aktiv på längre. Men jag försöker hålla igång två konton på Instagram, två på Twitter, två bloggar (även om jag i praktiken inte alls hinner mer än denna), Flickr och Facebook.

Men jag har ändå hamnat där igen att jag inte hinner med allt jag vill.

Hur gör du för att inte drunkna i sociala medier?

20141015-171359.jpg
När mobilen ser ut så här blir det ju lite av en tankeställare….

10 kommentarer

Filed under sociala media

10 responses to “Vilken är din strategi för att inte drunkna i sociala medier?

  1. Jag har bloggen kär. Har Pinterest men orkar inte samla där. Facebook har jag också men bara bloggen är kopplad dit skriver aldrig om vad jag gör och framförallt avslöjar jag inte vad jag INTE gör. Har typ 40 vänner och de är nästan lika dåliga som jag är på uppdateringar.
    Linkedln vet jag inte varför jag skulle ha. Twitter är jag inte heller intresserad av, kanske för att jag har inget originellt att säga. Jag använder Instagram. Lägger upp en bild om dagen oftast innan jag somnar. Men funderat på att sluta.
    Flickr har jag också men nog inte varit inne där 1-2 år.
    Jag har inget som helst problem med att gå på gatan utan att kolla vad man nu alla kollar på när de går.
    Men alla är vi olika och har olika behov av bekräftelse.
    Mitt behov är hyfsat låg.

  2. Jag blir så nyfiken på varför du har flera konton på några av de sociala medierna. :)
    Själv har jag Twitter, Flickr, Instagram och bloggen, men känner att jag inte hinner vara så aktiv som jag egentligen skulle vilja.

  3. Jag

    Oj, finns jag i din mobil? Jag har värjt mig mot just den stressen och stått emot tjat om att börja än här än där. Knappt att jag SMS:ar eller vill blir uppringd på mobil, märker nu när mamma är dålig hur det stressar att alltid kolla meddelanden och samtal. Just nu är det bror min som vill att jag ska öppna ett Fb-konto, men… Jag har ju kvar min känslighet sen jag blev utmattad och det har gått sju år sedan, så jag är extremt noga med att inte låta det bli för mycket. Därför klarar jag inte heller att hålla koll på mer än en blogg eller aktivitet per person, har folk fler kontoon så väljer jag ett.

  4. Jag drunknar knappt. Har 1 konto på diverse forum plus bloggen men jag håller ganska låg profil. Sen är jag ju lite blyg ibland. 😄

Kommentera

