Underhåller du dina mest lästa gamla blogginlägg?

Jag tänker ofta att jag ska göra det. Men det blir lite för sällan av. Och när det väl blir av brukar det bara bli något enstaka. Jag pratar om att kolla igenom mina mest lästa gamla blogginlägg. Och ändra det som inte längre stämmer. I morse, på väg till jobbet fick jag för mig att kolla det av mina blogginlägg som är mest läst. Det har varje dag fler läsare än mina senaste inlägg. Jag skrev det i augusti 2012 och det har hittills haft över 60 000 läsare.

Det visade sig att informationen blivit inaktuell. Igen. Så jag fick igen ta reda på hur den som vill se Instagram utan att ha konto ska bära sig åt. Det visade sig att numera är det Enjoygram som gäller.

Intressant, för övrigt, hur det hela tiden ändrar sig vilka som tillhandahåller den här tjänsten. Gamla stänger. Nya öppnar.

Tänker att det är något som drar trafik till en sajt tills den är etablerad och sen vill man inte ha för mycket trafik? Utan hellre binda till sig inloggade användare?

Tidigare har jag hänvisat först till Copygram sedan Statigram och nu alltså Enjoygram.

Känns bra att inte längre sprida felaktig information till tusentals personer! :)

20141110-201901.jpg

Så här när löven faller och novembermörkret sänker sig tänker jag att det kan vara rätt tid att gå igenom några av de mest lästa gamla inläggen och kolla om något behöver ändras. Den här gången ska det bli av att gå igenom fler…

(Men bara inte idag…)

Hur gör du? Kollar du nån gång igenom dina mest lästa gamla inlägg och ändrar det som inte längre stämmer?

5 kommentarer

Filed under blogg, instagram

5 responses to “Underhåller du dina mest lästa gamla blogginlägg?

  1. Copygram? Statigram? Enjoygram? Ord som jag aldrig ens hört talas om.
    Lever i en bubbla tydligen. :)
    Jag brukar kolla igenom gamla inlägg när någon skriver kommentar där. Då oftast upptäcker jag massor av skriv- och grammatiskafel.

    • De där sidorna är alla sådana som erbjuder olika kringtjänster runt Instagram. Är du inte jätteintresserad av just Instagram behöver du inte känna till dem. :)

      Det märkliga med mina ofta lästa inlägg är att jag nästan aldrig får några kommentarer där. Annars låter det som en bra taktik som du har där! :)

  2. Jag

    Jag säger som Antonia. När någon gör en kommentar där. Mina inlägg är nog inte så tidsbestämda.

    • Det är vissa av mina mer instruerande (och kanske lite extra torra och tråkiga) inlägg som blivit långkörare via Google. Du har en mer konstnärlig inriktning på din blogg som jag uppskattar mycket! :)

Kommentera

