Det blir inte så mycket instagrammat i gråvädret

Så här års saknar jag Norrbotten och Lappland. Klar himmel, skymningsljuset och stjärnhimlen. Norrsken. Snö. Det påstås att de har mer mörker än vad vi har så här års. Det är bara inte sant.

Här i Blekinge och Skåne har det varit ett grått, tjock lock över allt i flera veckor.

Det blir inte mycket instagrammat då.

Den här helgen har det ändå varit lite bättre. I går lyste faktiskt till och med solen med sin närvaro en stund på förmiddagen och även idag har molnen varit något lättare än innan i november. Men grått är det. Och mörkt. Tre bilder har jag instagrammat den här veckan. Två igår och en idag. Av en slump är Ortholmen här i Karlshamn med på alla tre.

20141123-180732.jpg

20141123-180744.jpg

20141123-180756.jpg

Alla tre har jag ljusat upp och förstärkt i färger och kontraster. Annars skulle de ha blivit ännu gråare.

1 kommentar

Filed under årstider, instagram, Karlshamn

One response to “Det blir inte så mycket instagrammat i gråvädret

  1. Jag

    Och rosorna blommar envist? Visst är det mer än lovligt grått nu, någon gräns har passerats tycker till och med jag som brukar vara tålig. Tycker speciellt mycket om din fyrbild!

Kommentera

