Sådana länder som Holland och Indien…

Vid matbordet ikväll bad minstingen, 9 år, att jag skulle ställa frågor om huvudstäder.

Han och hans storebror tävlade om att först komma på namnet på huvudstaden i länder som Italien, Frankrike och Australien (där behövdes det mååånga ledande ledtrådar).

Så provade jag med Holland.

”Inte sådana länder, mamma”, protesterade minstingen.

Sedan försökte jag med Indien.

”Inte sådana länder, sa jag ju”, sa han, nu irriterat.

Sådana länder som Holland och Indien?

Minsta gemensamma nämnaren?

Han har inte varit där. :)

20141208-224341.jpg
Bild från Rom.

2 kommentarer

Filed under barn, resa med barn, resor

2 responses to “Sådana länder som Holland och Indien…

  1. En klok pojke, han kommer att gå långt!

  2. Jag

    Haha, smart och berest men en del länder kvar att resa till!

Kommentera

