Hur tänker folk som flyger i flipflop?

På flygplatsen i Rio byter jag om innan vi lämnar bagaget i ”drop-of”.

Den korta kjolen ersätts med jeans. Strumpor åker på och strandskorna ersätts med höst-/vinterskor. Jag tar på en kofta över min tunna men långärmade top.

Det är 35 grader varmt i Rio så det kändes inte så lockande att åka taxi i så tjocka kläder.

På väg ombord på planet till Amsterdam förvånas jag över flera personer som kliver på i flipflop och shorts. Hur tänker de? Oavsett vilken slutdestination de ska till är det alltid kallt ombord på flygplan.

Väl framme på Kastrup packar jag upp vinterjackan som legat i handbagaget sedan vi senast var här.

Redo för vinter och vardag igen.

Just nu sitter jag på tåget på väg till jobbet. Vinterkläderna på igen.

Men jag ska försöka behålla känslan av Rio en liten stund till. Ha mentala strandskor på fötterna. :)

20150112-081344.jpg

7 kommentarer

Filed under resor

7 responses to “Hur tänker folk som flyger i flipflop?

  1. Det finns alltid folk som inte tänker alls.

    • Ja, det är nog så det går till. Tycker att det är lite komiskt att se. De är på rätt flygplats i rätt tid men mentalt helt och hållet kvar på resmålet. Själv fryser jag nästan alltid på flygplan men denna gången lyckades jag klä på mig tillräckligt. :)

      • Jag fryser också alltid på flyget. Skulle aldrig ha på mig öppet skor/sandal men inte helle boots ( fötterna sväller mycket på flyg en gång gick nästan illa till) och nån tröja gärna i handbagage.
        Men janske suger de på karamellen så länge de jan och så byter de när de har kommit fram.

  2. Jag

    Underbart foto! Verkligen! Ja, nog är det konstigt att vara så lättklädd på ett plan. Men tack och lov finns det oftast filtar. Mentala strandskor var ett bra uttryck!

  3. Bra point… Har själv lyckats bli förkyld efter nån ”amatör-flygning” med för lite kläder… Men man lär sig av sina misstag…

Kommentera

