Borta bra – hemma helt okej

Batterierna är laddade. Jag har mer energi nu än innan vi flög iväg till Rio. Fortfarande en vecka efter hemkomst. Det känns bra.

Katten är också mycket nöjd med att vara hemma från kattpensionatet.

20150117-175227.jpg

Han är alltid extra kelen när vi alla är hemma igen men börjar bli sitt vanliga jag igen. Precis lagom gosig.

20150117-175418.jpg

I torsdags var soluppgången alldeles fantastisk från Rådhus Skåne i Kristianstad. Jag blev så tagen av utsikten över takåsarna att jag först glömde tekoppen uppe på vårt personalcafé. :)

20150117-175735.jpg

Det var också tulpanens dag i torsdag. De här tulpanerna köpte jag då och fotograferade idag.

20150117-180004.jpg

I eftermiddags gjorde vi en kort utflykt till Sternö Sandvik för att se solnedgången. Det är ganska vackert här hemma också. Till och med i januari.

Rio de Janeiro betyder ju för övrigt Januarifloden men det visste ni redan som såg ”På Spåret” igår. Vilket kul sammanträffande att första ”På Spåret”-resan efter vår hemkomst från Rio gick just dit.

Så – sammanfattningsvis – även om jag älskar att resa och gärna varit borta några veckor till så är det helt okej att vara hemma också! :)

4 kommentarer

Filed under Karlshamn, Kristianstad, livet, resor

4 responses to “Borta bra – hemma helt okej

  1. Vackra foton du tar. Älskar bilderna med solnedgången. :)

  2. Jag

    Himmel vilka himlar! Och så har tulpanfrossan börjat! Visst är det oftast roligt att komma hem efter en resa.

Kommentera

