Plötsligt intresse för gamla stan i Dubai

De senaste dagarna har plötsligt intresset för ett två år gammalt blogginlägg om gamla stan i Dubai ökat markant.

Från enstaka sidvisningar har inlägget plötsligt över hundra visningar om dagen.

20150119-200636.jpg

Jag har frågat både på Twitter och Facebook (i en grupp för svenska resebloggare) om vad detta plötsliga intresse kan bero på. Jag har inte riktigt hittat någon bra förklaring men däremot fick jag tipset att uppdatera det ganska korta inlägget med mer information.

Det har med SEO, sökmotoroptimering, att göra detta att inläggen bör vara lite längre. Det visste jag ju men hade inte alls tänkt på i koppling till det här inlägget.

Det var bloggaren Jennifer Sandström som nu tipsade om detta. Tack för det! :)

Så nu har jag utökat texten. Och därtill lagt till tre ytterligare foton. Nämligen dessa:

20150119-201702.jpg

20150119-201719.jpg

20150119-201734.jpg

7 kommentarer

Filed under blogg, resor

7 responses to “Plötsligt intresse för gamla stan i Dubai

  1. Intressant det där hur folk hamnar hos en! Och vad de sökt på och när…

  2. DN hade ett korsord i fredags där en fråga handlade om Dubais gamla stad. Kanhända det är en delförklaring?

  3. Jag

    Jo, man brukar märka när det är någon tävling i radio eller något korsord. Då kanske de får napp på en blogg. Men svar får det inte alltid hos mig, mina rubriker är ofta missledande. Många kulörta lyktor – skulle lett till dig när någon söker på Ferlins dikt.

  4. Pingback: Gåtan löst om det plötsliga intresset för gamla stan i Dubai | Halloj världen!

Kommentera

