Jag längtar efter vinter

Det händer något med den som bor i övre Norrland de där åren mellan 20 och 25. När du formas som ung vuxen. Du kan checka ut när du vill. Men en del av ditt hjärta kommer aldrig därifrån.

Och du kommer alltid att längta efter riktig vinter.

Särskilt evighetsgråa dagar från november till mars. Och ännu mer särskilt vita dagar. När snön plötsligt kommer på en hastig visit. Som igår och idag:

IMG_0016-0

Då kommer du att längta. Och när tågtrafiken inte fungerar därför att det landat lite vitt kan du trösta dig med en varm choklad med grädde:

IMG_0017

Och låtsas att du är på fjällsemester:

IMG_0018

Och ändå längta efter den riktiga vintern. Som jag.

6 kommentarer

Filed under personligt, resor, vinter

6 responses to “Jag längtar efter vinter

  1. Jag

    Precis så. Men nu har vi gott om snö. Ljuset kunde vara bättre dock, ostkupan är på. Fina bilder!

  2. Stefan

    Tack !
    Nu vet jag varför jag och Jeanette också längtar efter en riktig vinter med kyla, gnistrande snö och allt vitt. Kanske därför vi ser fram emot skidsemestern? En vecka tillbaka till Luleå/Umeå ?`
    Läste att Luleå hade nytt snörekord och saknar att vara där, på Porsön !

  3. sana

    jag älskar snö och riktigt vinter

Kommentera

