Nej det här är inte Thailand. Det är Karlshamn om ett halvår…

20150212-170431.jpg

”Februari är thailandsmånaden hos oss”, var det en kollega som sa härom året. I just den delen av den kommunala verksamheten var det nämligen påtagligt hur många som var långlediga just i februari och just för en resa till Thailand. Jag tror inte att den bilden är unik. Tvärt om. Februari är nog den stora thailandsmånaden på många arbetsplatser i Sverige idag.

Men bilden ovan är inte från Thailand, även om man kanske skulle kunna tro det. Den är från Sternö Sandvik i Karlshamn för ett halvår sedan. Den är hämtad från ett av mina videoklipp på Instagram.

Orsaken till att jag letade reda på det just i går var att Lina Skandevall (@Skandevall) twittrade: ”Står inför ett stort jobbeslut. Svårbedömd magkänsla. Kan någon skjutsa mig sex mån framåt i tiden, tack?”

Ett halvår framåt i tiden är ju i årscykeln samma som ett halvår bakåt, tänkte jag. Så jag letade upp det där klippet från augusti. Visst ser det underbart ut?

Dags för ett sista kvällsdopp denna semestern. / Sunset bathing.

A video posted by Inger Hansson (@halloj_inger) on

Så fint det kan vara i Sverige på sommaren! Det är lätt att glömma bort det.

Sternö Sandvik ligger bara en liten bit utanför själva staden Karlshamn. I västläge. Efter det att nästan alla lämnat stranden, efter klockan fyra – fem och fram till solnedgången, är där som vackrast. :)

Om ett halvår är vi mitt i augusti igen. Sensommar i Sverige. Hoppas att den blir lika fin som 2014!

2 kommentarer

Filed under årstider, Blekinge, Karlshamn, resor, twitter

2 responses to “Nej det här är inte Thailand. Det är Karlshamn om ett halvår…

  1. Härligt! Och det är verkligen lätt att bli blind för det vi har runt oss! Har rest en del i Norden de senaste åren och det ger verkligen mersmak tycker jag!

Kommentera

