En gång var vi en familj på äventyr som åkte jorden runt

Jag har just sett det sista avsnittet av ”familjer på äventyr”. En underbar TV-serie om fyra familjer. En i Brasilien, en i Indonesien, en på Nya Zeeland och en som seglade jorden runt. Jag känner mycket samhörighet med dem som valt äventyret för sig och sina barn. Som livsstil. Själv har jag inte varit lika modig.

Men vi reser mycket ändå. Mer än de flesta, skulle jag tro. Och en gång gav vi oss ut på ett eget äventyr som var stort för oss. Vi reste jorden runt på 79 dagar. Det är klart att det kostade en slant. Men det var det värt! Och jag hoppas få möjlighet till något mer äventyr nån gång i livet av det lite längre slaget.

Här några bilder från vår resa. Från USA, Nya Zeeland och Thailand:



4 kommentarer

Filed under resa med barn, resor

4 responses to “En gång var vi en familj på äventyr som åkte jorden runt

  1. Men gud vad härligt att resa jorden runt i 79 dagar! Vilket äventyr!
    Jag har också sett serién om familjerna på äventyr. Och man blir sugen på att bara ge sig iväg någonstans. Men jag är nog inte lika modig. Jag vill ändå tänka att jag har haft en hel del äventyr i mitt liv, men sen barnen kom så har jag svårt att släppa tryggheten och det kända för det okända.

  2. Det måste ha varit ett äventyr! Roligt att se bilderna ovan och jag har tittat lite på din länk.
    Ha det bra!

Kommentera

