Så många länder. Så många platser…

Har hittat appen Been. Där kan du lägga in alla länder du varit i och få ut en karta med procentsatser för Europa och världen. Vad som är ”länder” enligt appen tycks i och för sig utgå ifrån ett väldigt brittiskt synsätt. Men låt gå. Det kan vara kul ändå.

Jag kan konstatera att jag har mer än 80 % av länderna kvar att besöka. Och även stora delar av Europa.

Nu ser jag det i och för sig inte som ett självändamål att besöka länder likt en fågelskådare som kryssar arter. Nej. Det är platserna jag är ute efter. Vackra platser. Intressanta platser. Spännande platser.

Problemet är väl att det finns så många sådana platser. Så många platser och så lite tid…

2 kommentarer

Filed under appar, resor

2 responses to “Så många länder. Så många platser…

  1. Jag

    Den var ju rolig. Men lite deprimerande om man vill vara berest. För mig blir det Europa och lite Asien och så pyttelite Afrika. Inget mer.

Kommentera

