Jag får liksom ingen ordning på min blogg…

En gång för länge sen twittrade jag att ”jag får liksom ingen ordning på mina tweets, de kan vara så förfärliga, de kan vara så bra…”

Funderade på att skriva samma sak om bloggen nu men det funkar inte lika bra.

”Jag får liksom ingen ordning på min blogg, den kan vara så…” Ja, vadå?

Just nu får jag nog inte ens till någon oordning på bloggen.

För andra året i rad deltar jag i en utmaning som heter #blogg100. Det går ut på att skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar.

Jag ser det som en kul utmaning som borde vara möjlig att klara av. Men förra året gick jag inte i mål. Så jag har gett mig tusan på att jag ska göra det i år.

Men just nu känns det lite motigt. Huvudet är fullt av lösa trådar. Om svarta svanar bland annat. Men det vill inte bli till något helt. Och jag kan ju inte rimligen skriva 88 inlägg till om skrivkramp. Så vi får väl se hur det går med den där utmaningen. Och med bloggen i stort.

Det skulle ju vara roligt att blogga. Att hålla på med ord och bild. Men skrivkramp är ju inte så kul. Så. Varför försöker jag ens?

7 kommentarer

Filed under blogg

7 responses to “Jag får liksom ingen ordning på min blogg…

  1. Det finns ju ganska så mycket att skriva om. Men när det blir till ett måste då rensas ju hjärnan och idéerna drar sig in i dem djupaste skrymslena.
    Ställ inte för höga krav på dig själv.
    Vissa inlägg kan innehålla ju några få meningar. Andra kan bli hur långa som helst. Fast de korta blir ju mer lästa.
    Men mitt råd är att kolla på en tidning vad som står där. Det kan ju alltid bli en startpunkt.
    Du kan utgå ifrån en bild.
    Eller så skriv bara när du har lust. :)

  2. Jag

    I alla fall en vacker bild som vanligt med specialeffekten med stålen som diagonalar genom bilden. Inläggen behöver, som Antonia skriver, inte vara så långa, det kan räcka med en bild ibland.

    • Specialeffekter ordnar kameran i iPaden. Jo. Ska jag ro i land den här utmaningen så är det nog ett gott råd att utgå ifrån en bild istället för att försöka reda ut alla tankar i huvudet på en och samma gång…

Kommentera

