Randigt är roligt – men resten…

”Randigt är roligt” heter det ju. Jag tycker i vart fall om de här randiga krokusarna. De är nog snart överblommade dock. Bilden är ifrån helgen som gick.

Annars vet jag inte. Jag missade norrskenet i veckan trots att jag var ute och spanade ett par gånger. Förmodligen var jag för tidigt ute. Nu har jag ju sett ett antal norrsken i mitt liv under åren jag bodde i Luleå. Men ändå. Det hade varit kul.

Idag lär jag missa solförmörkelsen. Dels sitter jag i möte hela förmiddagen och dels är det ändå mulet.

Jag har i och för sig i veckan varit på en mycket inspirerande konferens på temat ”Urban Magma” som är ett koncept för innovationsutveckling inom de urbana systemen VA, värme, kyla och avfallshantering. Målet är hitta ett effektivt system för utveckling av produkter och tjänster som löser städers klimat- och miljöutmaningar. Spännande utblickar mot världen! Systemtänk.

Full av inspiration landade jag i går i det som ibland kallas ”verkligheten”. Fullt av frågor att hantera. Motgångar mest. I smått mest, i och för sig. Men ändå.

Just nu känner jag mig arg, trött och ledsen. Men det kommer nya dagar.

3 kommentarer

Filed under blommor, livet, mitt jobb, vår

3 responses to “Randigt är roligt – men resten…

  1. Jag

    De är fina de där randiga och likaså din bild på dem. Norrskenet missade även jag och helmulet idag så inte ser man någon solförmörkelse. Det är som det är. Hoppas att motgångarna har lösningar.

  2. Jag gillar vårblommor! :) Jag har sätt snödroppar, krokusar, tussilago och skilla vid skolhuset.

Kommentera

