Bloggutmaning: 10 resebilder

jag hittade den här utmaningen att posta tio resebilder på förutbestämda teman hos Linda på Mary af Rövarhamn.

Här är mina tio bilder.

  1. En flygplansvinge: Inrikes (och ibland även utrikes) väljer jag tåg i första hand. Men det händer att jag flyger med propellerplan till och från Bromma. Här är månen på väg upp när solen just gått ner.

  2. Bilden som av misstag blev väldigt bra: Jag såg inte smileyn som bildades av solljuset i taket på Pantheon i Rom när jag fotograferade. Upptäckte den i efterhand.


  3. Resebilden man blir på gott humör av: Att jag visat den här bilden många gånger beror just på att den gör mig glad. Minstingen busar med storebror i vattnet vid Heron Island, Stora Barriärrevet, 2008.


  4. Naturbilden: Kaskelot dyker utanför Kaikoura, Nya Zeeland, 2008. Delfiner hoppar intill.


  5. En bild högt uppifrån: Utsikt över Plitvitcesjöarnas nationalpark 2014.


  6. Vykortsbilden: Lapporten sedd från Björkliden april 2014.

  7. Bild på resesällskapet: Pappa bjöd på en generationsresa till Mallorca 2013. Här är alla barnen i resesällskapet.


  8. Njuta-under-palmen-bilden: Fiji 2008.


  9. Godmorgonbilden: Vi blev uppgraderade till buiseness class när vi flög från Los Angeles till Fiji 2008. Här vår förstfödde som just vaknat.


  10. Favoritstaden:  Den eviga. Rom.

12 kommentarer

Filed under resor

12 responses to “Bloggutmaning: 10 resebilder

  1. Jag

    Fin samling resebilder, jag tror att jag känner igen de flesta. Flygplansvingen är speciellt lyckad och kaskeloten är jag avundsjuk på.

  2. Rom är också min favoritstad :)

  3. Såå fina bilder! Mina favoriter är nog naturbilden och vykortsbilden!

  4. Lapporten! Den gillar jag och en vacker dag ska jag se den med egna ögon. Får helt enkelt göra Keb igen och svänga förbi Björkliden.

    Jag hängde på utmaningen, här: http://www.dryden.se/2015/03/bloggutmaning-10-resebilder/

    • Kebnekajse skulle jag gå till en gång på en kvällspromenad från Nikkaluokta. Det visade sig vara längre än jag föreställt mig. Lapporten tycker jag mycket om. Snart ska vi upp till Björkliden igen och åka skidor. Då får jag se den igen.:)

  5. Pingback: A blogging challenge: 10 travel pictures | Katarina Wohlfart

  6. Kul med utmaning och fina bilder! Ser att vi har valt samma favoritstad – bra smak ;-)

  7. Pingback: An updated post – the blogging challenge of travel pictures now translated to German and other contributors | Katarina Wohlfart

Kommentera

