Lyxmat serverad på is

Jag har bloggat förut om priset på middagsmaten på ishotellet. Men jag tar det igen: En fyrarätters måltid med de norrbottniska specialiteterna löjrom, fjällröding, renfilé och åkerbärssorbet kostar 900 kr per person. Ett vinpaket till menyn för en person tar de ytterligare 500 kr för. 

Det är vad jag kallar dyrt. Mycket dyrt.

Dock smakade det ljuvligt gott. Och ishotellets restaurang ställde villigt upp på att dela på portionerna åt barnen så att de fick halva portioner av varje rätt.

Och jag har ju inte visat er mina bilder från måltiden innan. Så jag gör det nu. (Även om bilderna blev lite korniga eftersom jag fotograferade med iPad och det var ganska mörkt.)

   Löjrom.

  11-åringen serveras fjällröding.

   Åkersbärssorbet med flera läckerheter.

Renfilén var varm och serverades därför inte på is. Men den smakade också alldeles utmärkt.

Ishotellet och isbaren har nu stängt för säsongen så den som vill uppleva detta får vänta till december. Jag utgår ifrån att även restaurangen har stängt, även om den ligger i en separat byggnad (av trä) på andra sidan vägen. 

Den här bilden hittade jag på Instagram:

Isen till nästa hotellbygge ligger i fryshus och väntar…

Lämna en kommentar

Filed under resa med barn, resor

Kommentera

