Bildbehandling av apunge i tre steg

Idag laddade jag över foton från systemkameran till datorn. Det var bilder från vår senaste resa. Det slog mig hur lite jag fotograferar med den riktiga kameran numera. Det är i stort sett bara på resor och då bara vid enstaka tillfällen.

Jag la ut tre av bilderna på Flickr efter lätt redigering i Gimp.

20150723-204824.jpg

En av bilderna, den ovan, laddade jag över i mobilen och redigerade vidare med en äldre version av Snapseed. (På grund av gammal telefon.)

20150723-204839.jpg

Jag tyckte att den bilden blev så pass mycket bättre att jag även ville lägga ut den versionen av bilden på Flickr. Jag fick då möjlighet att använda även ett fördefinierat filter på bilden (en äldre version av den appen också.)

20150723-204851.jpg

Jag måste försöka komma ihåg att bildbehandla mina bilder från systemkameran i iPhone eller iPad innan jag lägger ut dem. Resultatet blir så mycket bättre. Tycker jag. Vad tycker du?

5 kommentarer

Filed under bildredigering, flickr, fotografi, resor, snapseed

5 responses to “Bildbehandling av apunge i tre steg

  1. Absolut mycket bättre. Söt liten monkey. 🙈🙉🙊🐒

  2. Vilken skillnad!
    Ronda, Gibraltar, Sevilla, Alhambra, hemtrakter för mej! Visst finns det mycket vackert att se i Spanien (och utsikten från Gibraltar i UK)!

  3. Pingback: Fotoredigering av apa med unge | Resedrömmen

  4. Men vilken sötnos! Jag jobbar som fotograf och jag skulle aldrig lägga upp en oretuscherad bild! Photoshop och redigeringsappar är mina bästa vänner :)

Kommentera

