En månad (börja blogga igen?)

Det är en månad sedan jag skrev ett blogginlägg senast. Det hinner hända en del på en månad. 

Så vad hinner du göra på en månad då du inte bloggar? Bland annat hinner du avsluta semestern och börja jobba igen. Kanske hittar du ett ställe där det växer blåhallon när du är på väg till lokalradion för intervju? Möjligen besöker du en nationalpark också. Varför inte Stenshuvud? Kanske inför du ett nytt sätt att göra läxor med ett av dina barn? I form av läxpromenader? Kanske hinner du besöka släktingar och upphäva en kokningsrekomendation? Kanske hinner du sedan plocka några av de där blåhallonen och för första gången prova att göra saffranspannkaka och salmbärssylt? Vad vet jag?
Dessutom hinner du fundera en hel del på om du alls ska börja blogga igen. 
   
    
    
 

4 kommentarer

Filed under blogg, livet

4 responses to “En månad (börja blogga igen?)

  1. Känner så igen mig. Ibland blir en bloggpaus lång mycket lång så tankarna kommer upp om man ens ska fortsätta. Men det är nog bra att man tar dessa pauser. Reflektion och eftertanke är viktig likaså att vara här och nu.

  2. Jag

    Alltså. Saffranspannkaka, det lär du väl göra fler gånger? Hos oss är det julefterrätten. Så gott! Sen gör jag den en gång till bara till mig själv. Men salmbär har jag aldrig smakat. Har saknat dig i bloggvärlden men förstår så väl att du behöver pausa och använda tiden till annat. Av dina fina bilder den här gången är översta bilden suveränt vacker.

Kommentera

