Jag är inte bitter

  

Jag är inte bitter. Inte än. Och jag vill inte bli bitter. Så. Kanske är det dags att jag lägger ner mina penslar. Häller på terpentin. Nej, inte terpentin, det är ju inte miljövänligt och det var länge sedan jag slutade måla i olja. Men ändå. Börjar om från början. Försöker låta bli. Detta läpparnas gift…

Eller är det i själva verket dags för ett sanningens ord? Säga som det är? Verkligen tala rakt ut?

”Vi lyfter tillsammans.” Det är en bra vision. Det är både sant och inte ett enda dugg bittert. Och. Tänk om det en dag också kan bli sant att vi faktiskt lyfter. Tillsammans. Och inte bara sant att det är en bra vision.

Lämna en kommentar

Filed under Kristianstad, personligt

Kommentera

