Verklighetens Best Exotic Marigold Hotel

Såg du också filmen Best Exotic Marigold Hotel på TV igår? Blev du också sugen på att resa dit? Filmen är inspelad i två indiska städer och själva hotellet ligger i en tredje by. Här är några bilder från Instagram.

I går såg vi ettan på SVT. Idag hyrde jag tvåan och den var verkligen ”second best”. Men bra den också. Filmerna handlar om ett hotell i Indien som lockar till sig brittiska pensionärer genom att lova mer än det kan hålla. Romantik i livet slutskede. Varm humor. Och reseromantik ovanpå det.

Jag har fortfarande aldrig varit i Indien. Men man blir ju sugen. Filmerna är inspelade i Jaipur och Udaipur men själva hotellet, som faktiskt visar sig finnas i verkligheten ligger i en liten by utanför Udaipur som heter Khempur. Och hotellet heter Ravla Khempur

.
  

3 kommentarer

Filed under bucket list, instagram, resor

3 responses to “Verklighetens Best Exotic Marigold Hotel

  1. Alltid sugen på Indien. Judy Denchs pappa var min svärmors husläkare i York. :)

  2. Jag

    Just i dagarna nämner vi att vi längtar tillbaka till Indien. Missade chansen jag gavs att bli filmstjärna, behövde handla julklappar till barnen i stället.

Kommentera

