Söndagspromenad på Stärnö

Fina Sternö. Numera naturreservat tillsammans med Boön. En perfekt plats för en söndagspromenad. Klippor och hav. Solen som värmde. Det börjar kännas att det ska komma en vår. Videkissar såg jag också. Högt upp på ett stort, resligt träd.

Om du åker ner mot Stärnö Vindhamn tar du till höger precis innan du är nere i småbåtshamnen. Du följer grusvägen en liten bit tills du kommer till en vändplats där du kan parkera. Det är en bra plats att utgå ifrån för en söndagspromenad vid havet. Du kan ta med dig matsäck med varm choklad som är så gott att dricka ute i naturen så här års. Kanske hör du, som jag, en hackspett som trummar mot ett träd. Sjöfågel av olika slag ser du alldeles säkert.

 

2 kommentarer

Filed under Karlshamn, natur

2 responses to “Söndagspromenad på Stärnö

  1. Jag

    Ni är duktiga på att komma ut i naturen på utflykter. Härliga klippor! Videkissar har jag fotat flera gånger sen januari, tror jag men det har inte blivit några fina bilder. Våren är på gång om bara vintern får vara färdigt hos oss. Gott med fika utomhus!

Kommentera

