Kåppas stugby – en stuga med utsikt mot Lapporten

Har du tur när stugorna fördelas i Kåppas stugby i Björkliden kan du få en stuga som den här, som vi tilldelades förra året, med fantastisk utsikt över Torneträsk och Lapporten.

”A room with a view.” Det vill vi väl alla ha när vi reser? Ibland kostar det extra. Ibland ska man bara ha tur. Långt upp i Lapplandsfällen, i stugbyn Kåppas i Björkliden är det den senare ordningen som gäller. Förra året drog vi vinstlotten och tilldelades en av de stugor som måste ha den allra finaste utsikten i hela området. Härligt!

Jag hade bokat en av de dyrare stugorna. Med bastu. Och angett vid bokningen att önskemålet var en stuga med utsikt. Jag hade tur och fick det.

Självklart hoppas jag på samma tur i år. Tror faktiskt att jag genast ska se till att påminna om att jag anmälde önskemål om en stuga med utsikt redan när jag bokade, för snart ett år sedan.

Stugbyn ligger för övrigt bra till. Mitt bland skidbackarna. Det är bara att ta på skidorna och åka.

Bilderna. Överst och direkt här nedanför: utsikt från balkongen. Längst ner: Min äldsta son dricker mjölk i soffan i köket. På väggen en tavla med utsikt mot lapporten.

Det här är inlägg #2 i #blogg100.

2 kommentarer

Filed under resa med barn, resor

2 responses to “Kåppas stugby – en stuga med utsikt mot Lapporten

  1. Dan

    Det är så roligt att kunna hänga upp sina egna foton som tavlor.

  2. Jag

    Härliga foton och underbar utsikt. Hoppas att ni har tur även i år!

Kommentera

