När ska det bli tid att resa på riktigt? 

Livet är kort och världen är full av resmål. Jag vet att jag reser mer än de flesta och har gjort några riktigt fantastiska drömresor. Ändå vill jag bara ha mer. 

Jag har till exempel aldrig varit i vare sig Kina eller Indien, världens två folkrikaste länder. Indonesien vill jag se mycket mer av än bara Bali: Java, Borneo, Sulawesi… Där finns hur många öar som helst. Burma, Kambodja och Laos har jag också kvar i Asien. Och Sri Lanka och Maldiverna. För att bara nämna några. Jag har heller aldrig varit söder om Sahara i Afrika. Och det finns så mycket mer att upptäcka i Nord- och Sydamerika. Några få nedslag i USA, Mexico och Brasilien är allt jag hunnit med. Och Oceanien. Jag har mer jag vill se av både Australien och Nya Zeeland. För att inte tala om alla länder i Söderhavet. Även i Europa finns mycket kvar att se. Jag har till exempel sett alldeles för lite av Norge och Finland och de baltiska staterna har jag överhuvudtaget inte varit i. 
Men när ska jag få tid för allt. När ska det någonsin bli tid att resa på riktigt?

Bilden är en flygbild från inflygningen till Fiji 2008. Det här inlägget är #10 i #blogg100.

2 kommentarer

Filed under bucket list, resor

2 responses to “När ska det bli tid att resa på riktigt? 

  1. Det är ju typ hopplöst att hinna. Men skönt att ha saker kvar att se fram emot! :)

Kommentera

